Beeld van een laptop waarop data te zien is.
Locatie: Afwisselend in Arnhem en Nijmegen
Kosten: €195,00 incl. BTW

Training - Datagedreven marketing, de introductie

Datagedreven marketing is in deze tijd een heilige graal onder marketeers. Waar het met offline campagnes vaak lastig is om de concrete opbrengst meetbaar te maken, heb je met online marketing uitgebreide informatie beschikbaar over de resultaten van je campagnes. Je kunt er heel precies achter komen hoe de keuzes die je maakt invloed hebben op de effectiviteit van je marketing. Maar hoe doe je dat precies in de praktijk? Hoe wordt je wijs uit die stortvloed aan data die er beschikbaar is? En hoe maak je dit een structureel onderdeel van je dagelijkse werk om uiteindelijk betere resultaten te krijgen uit je marketinginspanningen? Je leert het allemaal in deze training, die bedoeld is voor marketeers die nog niet of net begonnen zijn met datagedreven marketing.

Voor wie

Deze training is voor marketeers van alle niveaus die nog niet of pas net zijn begonnen met datagedreven marketing, en willen leren hoe ze data strategisch in kunnen zetten in hun werk.

Na de training

  • Weet je hoe je datagedreven marketing kunt toepassen in je werk als marketeer.
  • Kun je de resultaten uit online marketingcampagnes vertalen naar een marketingstrategie.
  • Heb je kennis over hoe een online marketingdashboard werkt, en hoe je de resultaten hieruit slim kunt gebruiken om je marketing effectiever te maken.

Programma

Sessie 1
Tijdens de eerste sessie maak je kennis met de basisprincipes van datagedreven marketing. Wat heb je nodig om datagedreven te kunnen werken? Hoe lees je de resultaten uit je online marketingcampagnes? Hoe vertaal je die resultaten naar een effectieve marketingstrategie? Daarnaast zal het in deze eerste sessie gaan over de voordelen van het gebruiken van een dashboard, waarop je de resultaten van je verschillende online kanalen bij elkaar kunt zien.

Sessie 2
De tweede sessie zal zich richten op de integratie van datagedreven marketing in je werk. Hoe zorg je ervoor dat je de inzichten die je krijgt uit de resultaten van je online marketing om kunt zetten in een effectieve marketingstrategie? En hoe pas je dit toe binnen je dagelijkse werkzaamheden? En hoe kun je de inzichten die je krijgt vanuit datagedreven marketing vertalen naar nuttige input voor de rest van jouw organisatie.

Vervolg
Na het volgen van deze training heb je heel veel praktisch toepasbare kennis opgedaan over datagedreven marketing. Daarmee ben je helemaal klaar voor het vervolg op deze cursus: “De toekomst van datagedreven marketing”. In deze workshop ga je nog dieper in op het onderwerp datagedreven marketing, met informatie over de toekomst van dataverwerking, wet- en regelgeving en het zelf beheren van je gegevensdatabases, bijvoorbeeld met een CRM-systeem.

Over de trainer

Jaap Schepers richtte in 2012 Afdeling Online op, een bureau gespecialiseerd in online marketing. In 2019 volgde de oprichting van Afdeling Cultuur, gericht op online marketing voor de culturele sector. Opdrachtgevers zijn onder andere het Kröller-Muller Museum, Kunstloc Brabant en NPO. Jaap heeft jarenlange ervaring in SEO, SEA en Google Analytics en is een meester in het ontwikkelen en toepassen van een gedegen online marketingstrategie.

Praktische informatie

Datum: 10 oktober (Nijmegen) & 31 oktober 2024 (Arnhem)
Tijd: 13:00 – 17:00 uur
Kosten: €195,- incl. BTW per persoon. Zijn de kosten een probleem? Via Werktuig PPO kun je een aanvraag indienen voor medefinanciering van deze training. Lees hier meer over de voorwaarden.
Locatie: De Vasim, Nijmegen (10 oktober) & De Transformatiezaal, Arnhem (31 oktober)

Wil je je alvast wat inlezen over het onderwerp? Neem een kijkje op onze kennisbank voor artikelen over promotie en publiciteit of online promotie.

Aanmelden en meer informatie

Heb je vragen of wil je aanvullende informatie? Neem dan contact op met Jessica de Jaeger. Heb je praktische vragen over bijvoorbeeld aanmelden of de locatie? Neem dan contact op met Sabine Mezger.

Door je aan te melden voor een van onze programma’s ga je akkoord met onze algemene voorwaarden.